7 Mayıs 2015 Perşembe

Logolardaki Karakterin Anlamı

Washington State University'den Pamela ve Joseph A. Cote, şirketlerin marka, logo ve pazarlama araçlarında kullandıkları yazı karakteri ile "font"larla ilgili bir çalışma yapmışlar. Amaç, "font" seçimi ile şirketlerin logo ve reklamlarının etkinliği, hatırlanabilmesi ve halk tarafından algılanması arasındaki ilişkiyi oraya koymak. Bu nedenle tam 210 adet yazı karakterini ve onların değişik şekillerde kullanılmasını araştırmışlar. Gerçekten de her sektörden yönetici, reklamcı ve pazarlamacının işine yarayacak sonuçlara ulaşmışlar. Ortaya çıkan sonuçlardan bazılarını şöyle özetlemek mümkün: 

İki araştırmacı, tüketicilere, 210 adet yazı karakterini nasıl algıladıklarını sordular. Onlardan bu karakterleri "Güçlü-erkeksi", "Hoş- çekici", " Hoş olmayan, soğuk", "İlginç-duygusal", "Dürüst-Dost" ve "Rahat" gibi özelliklerle tanımlamaları istediler. Böylece kullandıkları font ve karakterlere göre de şirketleri 6 gruba ayırdılar. Hepsinden de önemlisi, her şirketi kapsayan fontları da isimlendirip bir tablo oluşturdular. Araştırmacıların ortaya koydukları sonuçlar ışığında fontları daha iyi anlamak için, onları ve kısa özellikleri.

Rahat okunanlar:  En bilinen örneği National Geographics dergisi. Bu dergi Times New Roman Condensed kullanıyor. 

Hoş ve çekiciler:  Bu kapsamda Enviro, AncientScript, Informal Roman gibi fontlar yer alıyor. Tüketiciler bu fontları, "çok fazla güven vermeyenler" olarak nitelendirmişler. 

Güçlü ve erkeksiler:  NewyorkDeco, Fisherman, Bandstand fontları bu değerlendirme kapsamına giriyor. Bunlarda "güç" ve "dayanışma" duygusunun öne çıktığı, tüketiciler tarafından vurgulanmış. Sadakat yaratmak isteyen şirketler tarafından tercih ediliyor. Erkeklere yönelik, güç imajı vermeyi hedefleyen markalar kullanıyor. 

Hoş olmayan, soğuklar:  Ben bu fontların önemli bölümünü Word'de bulamadım. Ancak, tasarım amaçlı oldukları için, bu alanda çalışanların kullandıklarını öğrendim. Dördüncü kategoriye giren fontlar arasında ise Logan, Industria inline ve StencilSet yer alıyor. Sanayi şirketlerinde yaygın. 

Dürüst ve dost fontlar:  Chiller, Stonehenge, Paintbrush gibi fontlar bu kategoriye alınmış. Tüketicilere göre, bu fontlar, etkin ve yaratıcı olarak görülüyor. 

Heyecan verici-formal olmayanlar:  AluminumShred, Integrity, Ransom ve Amazon fontları bu sınıfa giriyor. Bunlar daha çok resmi olmayan, gençleri hedefleyen işlerde kullanılıyor. Örneğin rock tutkunlarına yönelik markalarda. 


Kaynak: Capital Dergisi

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder