7 Eylül 2015 Pazartesi

Reklam Araçları

Geçmişten günümüze kadar geliştirilmiş çeşitli reklam araçlarını farklı kriterlere göre sınıflandırmak mümkündür.Bir reklam verenin mesajını halka ulaştırmak amacıyla kullandığı araçlara, reklam aracı denir. Bu araçları beş ana grupta toplamak mümkündür:

Yazılı Yayın Araçları
Gazete, dergi, mecmua gibi yayın araçları hem kendi yazı ve haberlerini, hemde reklam verenin yayınladığı reklamları yayınlar.

Göze ve Kulağa Hitap Eden Yayın Araçları
Bu kategoride yayınlanan radyo ve televizyonun reklam aracı olarak önemi zaman içerisinde farklılık göstermiştir. Günümüzde TV kanallarının sayısının artması, reklam verenlerin hedef kitlelerine ulaşabilmeleri için farklı saat dilimlerinde farklı TV kanallarında reklam vermelerine yol açarak,reklam giderlerinin önemli ölçüde artmasına yol açmaktadır. Aynı şekilde yerel radyo yayınlarınında artması, reklam verenler açısından aynı güçlüğü yaratmaktadır.

Posta Reklamları
Posta ile evlere yollanan reklam malzemeleri, reklam veren açısından düşük maliyetli bir reklam aracı olmasına karşın, alıcının reklam malzemesini okumadan çöpe atması gibi bir sakıncaya da sahiptir.

Dış Mekan Reklamları
Günümüzde önemi giderek artan bir reklam aracı olup dış mekanlarda kullanılan afişler, vitrin reklamcılığı, otobüs, tren, metro  v.b. gibi ulaştırma araçları ile yapılan reklamlar ve stadyum reklamları bu tür reklamlara örnek gösterilebilir.

Elektronik Ortamda Yapılan Reklamlar İnternet Reklamcılığı
İnternet üzerinden web sayfa düzenlemesi, dijital teknolojinin ilerlemesi ile günümüzde giderek daha fazla önem kazanan internet reklamcılığı.

Diğer Reklam Araçları
Bu grupta yer alan reklam araçları, basılı ve yayın yapan reklam araçlarının dışında kalan reklam araçlarıdır. Bu grup içinde açık hava reklam aracı olan afişler, grafik tasarım açısından özel bir öneme sahiptir. Bu grupta yer alan reklam araçları heterojen bir grup olup özel kullanım alanlarına sahiptirler. Bu tür reklam araçlarının görsel ve grafiksel tasarımında görsel reklamlar için geçerli ilkeler geçerli olacağından, bunların hareketi üzerinde ayrı ayrı durulmayacak sadece kullanım alanları kısaca açıklanmakla yetinilecektir.

Döviz ve Pankartlar
Pankartlar afişlere oranla daha küçük boyutlu ilanlardır. Boyutları, 25 x 35, 35 x 50 veya 50 x 70 arasında değişir. Dış mekanlarda kullanılabilmelerine karşın, iç mekanlarda da kullanılabilirler. İç mekanlarda kullanılmaları halinde ömürleri afişe göre daha uzun ömürlü olur.

Billboardlar
Billboardlar demir ayakları üzerine fiber veya alüminyumdan imal edilmiş boyutları standart hale getirilmiş afiş panolardır. Ülkemizde kullanılan standart boyut, 350 x 200 santimetredir. Ülkemizde ilk kez 1985 yılında Ankara'da uygulanmış ve daha sonraları da diğer büyük illere yayılmıştır. 360 x 720 cm ebadında 24 veyahut 130 afişi alabilen büyük panolarda genellikle şehir çıkışlarında kullanılmaktadır.

Megaboardlar
Megaboardlar şehir dışı yolları ve büyük alışveriş merkezleri yakınında yer alırlar. Billboardlardan daha büyüktürler. Ve maliyetleri daha fazladır.

Tabelalar
Tabelalar, genellikle işyerlerinin giriş yerlerinde, firma ismi, ünvanlar ya da logosunun yazılması amacıyla kullanılır. Tabelalar ahşap veya saç üzerine yağlı boya veya değişik boyalar kullanılmak suretiyle hazırlanır. Önemli özellikleri uzun ömürlü ve kalıcı reklam malzemeleri olmalarıdır.

Işıklı İlanlar
Işıklı ilanlar da genellikle tabelaların gördüğü işlevi gece ve alışveriş merkezlerinde olduğu gibi kapalı mekanlarda da yerinme getirmek amacıyla kullanılırlar. Neon ve pleksiglas gibi malzemelerden yapılırlar.

Nakil Araçlarına Konan İlanlar
Belediye otobüsleri, metro, tiren, vapur gibi toplu taşıma araçlarının iç ve dış mekanlara konulmak üzere hazırlanırlar. Son zamanlarda taksi üzerinde reklamlara da rastlanmaktadır.

Durak Reklamları
Genellikle belediye otobüsleri, metro, tren, vapur gibi kitle iletişim araçları duraklarında durak mobilyaları veya ışıklı tabelalar kullanılmak suretiyle yapılan reklamlardır. Ülkemizde kullanılan standart boyut, 118 x 174 cm'dir.

Duvar ve Çatı Reklamları 
Genellikle büyük şehirlerde yüksek binaların çatılarında veya boş duvarların büyük kısmını kapsayacak şekilde hazırlanan, standartı olmayan reklamlardır. Bu tür reklamların kalıcı olma özelliklerine karşın, görüntü kirliliği yaratma riski vardır.

Eskavizyon
Genellikle büyük şehirlerde ya da merkezi yerlerde dijital ortamda yapılan hareketli reklamlardır. Uzun süreli kullanım imkanına sahip olmakla beraber yüksek maliyeti nedeniyle kullanımları çok yaygın değildir.

Satış Yeri Reklam Malzemeleri (P.O.P.)
Bu tür malzemeler hem reklam, hem de satışı teşvik amacıyla promosyon amaçlı olarak kullanılırlar. Tüketicilerin satın alma kararlarını son aşamasında destekleyici olarak kullanılır ve perakendecilerin satışlarının artmasında etkin rol oynarlar. Hedef kitleyle birebir iletişim kurup ürünleri fark ettirerek ve denemeleri için harekete geçmelerini sağlar.

Market içi dönkart ve hacimli pankartlar, teşhir stantları, taşınabilir panolar, raf reklamları, market kasa bantları, hareketli yazılar, sesli teşhir malzemeleri, çeşitli hediyelik eşyalar ( duvar saatleri, ayna, anahtarlık, bardak), stickerlar ( çıkartmalar.)


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder