2 Temmuz 2015 Perşembe

Tasarımcıyı Bunalıma Sokan 13 Durum

1- Ben Değişik Bir Şey İstiyorum
Değişik bir şey istiyormuş. Anlıyorum. Zaten bugüne kadar kimse değişik olmayan bir şey istemedi. Değişik istiyorsun da ne istiyorsun? Kataloğu İbranice mi hazırlayalım mesela. Ya da dur en iyisi soyut çalışalım. Ya brief i doğru düzgün ver, ya da işi onu yapacak olana bırak. Ne de olsa ben ameliyat olacağım ama dikişler arası 50 px boşluk olsun demiyorsun dimi cerraha. Bir kez olsun güven ya, madem bana geldin bırak kendini bana. Korkma.

2- Brief Nedir?
Evet genelde ne olduğu bilinmez, bilinse de oturup kafa yorup düzgün bir anlatım sunmak müşterinin işine gelmez. İşte genelde elde sağdan soldan derleme bir kaç acayip örnek vardır, bunlar bizim için harika bir brief dosyasıdır. Hadi buna da eyvallah be adam.

3- Logonun Vektörel Hali Lazımdı?!
Sakın logonun vektörel halinin olmadığını söyleme. Üstüne üstlük ‘Sitede var oradan alabilirsiniz’ hiç deme. Hata yapıp dedin mi, he bir de sitedekini alıp vektörelini benim çizmemi mi istiyeceksin, hadi canım. Aa bir şey yollamış. O da ne gif mi? :S He dilersem kartvizitin fotoğrafını çekip yollayacaksın ben de oradan alacağım logoyu. Bak nasıl güldüm şimdi.

4- Bu Arada Fuara Yetişecek Acele Edelim
Zaten nedense bütün işler bir yere yetişiyor. Hiç bir zaman acelesi olmayan bir iş geldi mi? Gelsin o gün mesleği bırakacağım zaten. Bünye kaldırmaz.

– İyi peki fuar ne zaman?

+ Yarın.

– Hönk. Ee tasarım, revize, onay, baskı hagsdasdasfsda..?

+ Hadi acele edelim.

5- Yaa Olmuş Ama Sanki Bir Şey Eksik
He her şey tamam, buraya kadar geldik, acelemiz falan var, acil iş, yaptık ettik ne güzel. Ne eksik kardeşim? Eksik olan şey ne? Olmuş ama bir şey eksik ne? O eksik olan şey ne? Ne ulan? ..diyorsunuz tabi hepsi içinizden dimi. Şhh. Haklısın tamam. Ya efendi gibi beğenmedim şu şekilde devam edelim de, ya da bir şey eksik o da enerji tribine girme. Lütfen yapma bunu.

6- Photoşok Öğrensem Ben de Yaparım
İşinize müdahale etmenin ötesine geçip küçümseme girişiminde bulunmaya çalışanlar da olacaktır. ‘Tasarım ne ki, kopyala yapıştır işte, programı öğrensem ben de yaparım da zamanım yok’ gibi ahlak dışı saldırılara nadir de olsa maruz kalabilirsiniz. Bu gibi durumlarda içten içe küfür edebi… Neyse boş verin, Allah’a havale edin.

7- Bir de Site Yapalım Ama Logo Hareket Etsin
Bazı adrenalini seven müşterilerimiz sitemizde yer alacak logonun hareketli olmasını büyük bir hevesle istiyorlar. Sanırsın ki logosunu sayfaya dönen, uçan, kaçan, parlayan bir şekilde koyayım başka bir şey olmasın, dünya üzerindeki en mutlu insan o olacak. Cidden var böyleleri bak şaka değil. Bizden uzak olsun.

8- Bakışlarıyla Ekranı Taciz Eden Müşteri
Grafik tasarımcı arkadaşlar bu duyguyu anlatamaz bence. İş yapmaya çalışan tasarımcı ve yanında onu çılgınlar gibi izleyen müşteri. O an diken üstündesiniz, tepenizde tonlarca yük var, sanki müşteri yanınızda değil kafanıza bağdaş kurmuş, bir şey yapamıyorsunuz, soğuk terler dökmeye başladınız, sanki tam şuan o seçtiğiniz kırmızı renk için ‘Yaa o çok mu kırmızı oldu?’ diyecekmiş ve ona saldırmamak için kendinizi zor tutacakmışsınız gibi bir his besliyorsunuz ve konsantre olmanız şu dakika itibariyle imkansız.

9- Böyle Apple Gibi Olsun, Sade
Müşterimiz kendince bir çizgi belirlemiş, Apple gibi olmasını istiyor sitesinin. Ama emin olun beğendiğinden değil, sadece Apple olduğundan. Biliyor ki Apple yapmışsa doğru yapmıştır.

10- Küçük Bir Değişiklik Yapalım
Başta çok masumane geliyor kulağa değil mi? Küçük bir değişiklik. Ama emin olun o masumane sandığınız küçük bir değişiklik tamamlandığında eski tasarımdan eser kalmamış olacak ve bu sizin yaklaşık olarak 3 saatinize mâl olmuş olacak. Ve siz yine sinirleneceksiniz. Tamam kendinize yazık etmeyin.

11- Fontu Değiştirsek mi?
Open Sans kullandınız. Müşteri sizi çıldırtmak istiyor ise bunu Trebuchet ile değiştirmek isteyebilir, belki de Arial. Ama yatın kalkın şükredin. Ya Comic Sans isteseydi? Yapmayan yok mu zannediyorsunuz.

12- Avangard Bir Şey Olsun
Müşteri daha önce hayatının hiç bir bölümünde kullanma fırsatı bulamadığı kelimeleri sizin üzerinizde kullanmaya çalışacaktır. Şaşırmayın. Avangard bir tasarım olsun, minimalist bir görünüm istiyorum, kesinlikle feminen olmalı, modernize edilmiş antikapitalist bir konsept ile endoplazmik retikulum gibi bir şeyler olabil… ERROR.

13- Şuraya da Şunu Ekleyelim
Şuraya bunu, buraya şunu diyerek her boş bulduğu alana bir şeyler ekleme ihtiyacı duyan müşterinin aslında kötü bir amacı yoktur. Yapmışken tüm boşlukları değerlendirmek istiyor. İsraf etmiyor tabi. Biraz optimistik olun lütfen. Hemen sinirlenmeyin.

Bu kadar çok travmayı bir arada yaşayan tasarımcı robotik bir ruh haline bürünmüştür. Direnmez, öneri sunmaz, ağzını açmaz, içten içe küfreder ve kendini tamamen müşterinin ellerine bırakmıştır. Şu saatten sonra o ne derse o olacaktır. Özgünlük yok, bilgi yok, eğitim yok, bakış açısı yok. Hakimiyeti elinde tutmak isteyen müşteri ve onun bakış açısı var. Ortaya nasıl bir şey çıkacaktır bilinmez. Neyse sizin düşünmeye mecaliniz kalmadı zaten.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder